tisdag 4 november 2008

Pinsamt slut på restaurang..

Jag, Greven, Karl, Philipe och Peta stjärten åt för några veckor sedan middag på en av oss välbesökt restaurang inne i city. Efter ett par öl och några shots kommer maten som vi beställt in. Kalle som vanligt tycker inte maten smakar tillräckligt starkt, varpå han knäpper med fingrarna och beställer in som han säger det, ”det starkaste ni har i såsväg” av servitrisen. Jag var ganska full och uppfattade inte detta och behandlade min 500 g köttbit som en tvättsvamp i ett badkar. Omedelbart uppstår obeskrivliga bränningar i halsen och munnen. Peder menar att det bara handlar om att vänja sig, varpå han häller på lite mer sås på min mat. För att visa hur mycket han uppskattar stark mat dränker han även in sin egen köttbit i den starka såsen och börjar vräka i sig. Exakt 1 minut senare senare står vi båda nere på herrarnas toalett och spyr, hostar och sköljer. Peder med mindre bra hälsa är såpass illa däran att han är tvungen att lägga sig ner på golvet utanför toaletten. Folk vänder i dörren och vågar inte gå förbi och tillslut kommer en homosexuell italiensk servitör dit och börjar skrika och gestikulera. Han slutar dock när jag hotar honom med en blåtira, som givetvis aldrig hade skett. Efter ca 15 minuter är både jag och Peder tillbaka i matsalen. Peder är fortfarande rätt dålig och lyckas spy upp lite fradga vid bordet. Då kommer servitrisen fram och säger:
-Kan inte ni bara betala och gå, Jackass kan ni leka hemma!
Kalle blir sur och säger åt servitrisen att ”ej vara så otrevlig”. 3 min senare lämnar vi restaurangen, säger hej då till varrandra på gatan utanför och åker sedan hem till var och en och skäms..




Tidigare händelser: Aldrig mer fyllecell på en färja..

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha du är kunglig munken!

Silvermunken sa...

Tack så mycket anonym :)

Areyanna sa...

Hahahaa det där känner jag igen från Indien hahaha tur jag avstod dock hehehe pinsamt men kul hahaha

 
Myblogg.se Blogglista.se Topplista Favoritlistan.se Personligt