onsdag 29 oktober 2008

Aldrig mer fyllecell på en färja..

För ca 1,5 år sedan när jag och några vänner drog i väg på en 24-timmars kryss med Cinderella slutade resan i en mindre cell..
Dum som jag är köpte jag en flaska 60% Absint till förfesten i hytten. Van alkoholförtärare som jag också är däckade jag inte utan blev smått "salongsberusad" efter att druckit upp nästan hela flaskan.. Glad som jag blev pratade jag som vanligt med allt och alla, även vakter m.m.. innan de inte orkade med mig mer och jag blev förd till en cell..

En fyllecell på Cinderella är ganska olik än vanlig cell hos polisen, här är den på ca 5 kvm i ljusgrönt sterilt sjukhusljus utan ens en madrass att ligga på. Det enda som fanns i cellen var en kamera inlåst uppe i taket, en lite brunn i golvet för diverse vätska och ett bakvänt kikhål i en extremt kraftig dörr och motorljudet förstås..

Att detta är lagligt är ju heelt sjukt.. När jag började nyktra till i cellen i bara kallingarna(resten beslag tar de för att minska självmordsrisken) blev jag extremt törstig och dunkade på dörren efter en vakt. Efter en timmes dunkande gav jag upp eftersom ingen kom, inte ens för toa besök. De brydde sig helt enkelt inte, så det blev till att använda den decimeter stora brunnen i golvet med filmkameran vakandes över mig.. förnedringen går inte att beskriva i ord. Jag fick diverse psykbryt men försökte sätta mig ner och vara lugn, sova var inte ens att tänka på..

7 timmar senare.. kom en finsk vakt och släppte ut mig. Det tog kraftigt emot att inte skälla ut honom men vad som helst för att inte riskera sitta kvar ytterligare..

Aldrig mer för berusad på kryssning! Känslan av att inte veta vad som ska hända, vad klockan är och inte veta när man blir utsläppt i en 5kvm liten cell går inte beskriva i ord.

Inga kommentarer:

 
Myblogg.se Blogglista.se Topplista Favoritlistan.se Personligt