onsdag 22 oktober 2008

Glöm köttfärsmaffian, nu är det sushimaffian som härjar..!

I sommras om jag inte minns fel så blev en ICA butik i Nacka avslöjade för att bl.a. ha ändrat om bästföre datumet på köttfärsen som inte såldes slut och det blev ett jäkla ståhej kring ICA och "köttfärsmaffian" i pressen.

Nu till saken.. På senare år har det kommit upp otroligt många sushiställen både, bra och dåliga. På flera av de sushirestauranger jag besökt, särskilt där det är buffé har jag märkt att riset på sushin är fruktansvärt hårt paketerad, antagligen för att man snabbare ska bli mätt och de kan spara pengar och få in nya gäster snabbt. När jag sedan nämnde detta för en nära vän som är kock berättade han att på många sushibuffé hak så blandar de ut riset med potatismjöl för att magsäcken snabbt ska fyllas och man därmed blir proppmätt snabbt.

-Helt sjukt, får man göra så? det är ju som att mata hundar med rått ris för att riset sen ska svälla i magen..!

Någon som vet mer om detta?

Fler inlägg om sushi: Torr sushi i Borås..!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skrämmande, vet inte om jag ens vågar nämna för en japan hur svenskarna misshandlar sushin.... mat är ju heligt här. Lycka till med liggandet ;-)

 
Myblogg.se Blogglista.se Topplista Favoritlistan.se Personligt