måndag 27 oktober 2008

Oskyldigt dömd för misshandel..

För ca 4 år sedan var jag på besök i Eskilstuna över en helg, nu ska jag berätta varför jag får extremt dåliga vibbar bara jag hör staden nämnas.

Efter ett lyckat och ett mindre lyckat möte med två kunder blev det som vanligt utgång på kvällen. Det bästa jag vet är att testa på utelivet i andra städer, typ outforskad mark för mig..

Efter att min kollega försvunnit som det så ofta blir stannade jag kvar ensam på stället och en o annan öl slinker ner för att jag inte ska känna mig som en missanpassad sak i ett främmande hål..

Uteställena stänger vanligtvis tidigare i mindre städer och jag började gå mot hotellet där vi nattade.
Efter en stund börjar jag känna mig lite osäker på var jag befann mig och om jag gick i rätt riktning och frågade därför personen som gick på andra sidan gatan om denne kan visa vilken riktining jag skulle gå för att hitta till hotellet där jag bodde.. (Enligt advokaten skulle jag säga raggade under rättegången, fråga mig inte varför)

Givetvis med mitt flyt tog hon det som en dålig invit och kom emot mig över gatan och frågade nåt i stil med "varför i helvete hon skulle vilja följa med en okänd person till hans hotell".

-Men dra åt helvete säger jag drygt! eller nåt i stil med det säger jag och försöker inte bry mig..

Hon tog det tydligen så hårt man kunde och får ett ökänt psykbryt och börjar slå mig med knytnävarna rakt i ansiktet..

Jag backar tills dess att jag känner husväggen bakom mig och hoppas att hon ska sluta slå eftersom jag gärna inte slår tillbaka mot en tjej.. det gör hon inte och jag blir förbannad. Sparkar henne mot knät en gång för att få avstånd och kunna gå därifrån och hon ramlar ner på marken och börjar gråta, jag skäller sedan ut henne och frågar varför hon började slå på mig..?

Då får jag plötsligt en smäll på käken från sidan av nån snubbe(killen) som tydligen såg när hon ramlade ner på marken eller nåt, med 3-4 personer till..

Jag blir insläpad till vad jag uppfattar det en bakgård där de hotar el. funderar på att misshandla mig, utan att göra det. Släpar sen tillbaka mig till vägen där det hände och polis är där. Givetvis är det jag som åker in i cellen eftersom jag är ensam kille, berusad och utan vittnen på min sida. På morgonen när jag lämnar cellen tar den trevliga poliskonstapeln foto på mina blåmärken i ansiktet och på händerna och jag får sedan åka hem.. Tyvärr är jag vältränad kille med lite underhudsfett och har väldigt svårt att få stora fula blåmärken till skillnad från en blek tjock tjej med mycket underhudsfett.

Ingen anmälan sker närmaste tiden från något håll. Jag själv tycker det är rätt larvigt att anmäla för en sådan händelse, mest görs väl sånt för att klämma ut lite extra fickpengar och jiddra plus att jag själv inte har nåt vittne på min sida från platsen där det hände vad jag känner till. Och polisen gjorde det garanterat inte lättare genom att bara lyssna och fråga ut henne, hennes kille med vänner men inte mig.

Ett år senare när det är ca 2 dagar kvar innan tidsfristen på anmälan går ut får jag hem en anmälan mot mig i brevlådan. Jag är anmäld för det och det bla bla bla och jag blir tilldelad en advokat från Eskilstuna.. Rättegången hålls sedan ett par månader senare i Eskilstuna och två veckor efter det föll domen. Skadestånd på ca 8000kr plus advokatkostnader och brottsofferfondshalleluja med omkostnader... totalt ca 12000kr om jag minns rätt.

I rättegången fick jag reda på att paret strax innan incidenten lämnat ett uteställe för att de blivit osams och bråkat, hon hade sedan gått hem förbannad före gänget. Inte konstigt att hon hade kort stubin vid tillfället.

Under rättegången efter att hon tokblånekat erkände hon tillslut att hon "kan" ha träffat mig med handen i mitt ansikte..

Trots fotobevis med blåmärken på mig så är det jag som åker dit. -Sjukt äckligt!

Advokat rådde mig att inte överklaga eftersom jag inte hade några vittnen.

Den enda trösten jag har är att hon får bära med sig att hon ljugit till sig pengar och fått en oskyldig dömd i en rättssal i resten av sitt liv...

/En silvermunk nära dig

Fler inägg: Idiotslynan i kassan!!!

Inga kommentarer:

 
Myblogg.se Blogglista.se Topplista Favoritlistan.se Personligt