tisdag 21 oktober 2008

Panikångest av Zoloft och alkohol..

En vacker sommardag 2007 när jag hade festat flera dagar i sträck med stora mängder alkohol blandat med Zoloft hände på bakfyllan något jävligt märkligt och äckligt..

..plötsligt när jag och min kompis lämnat min bostad här på Söder kändes det som att mitt hjärta skulle stanna. För varje steg jag tog förlorade jag kontakten med min egen kropp mer och mer trots att benen forsatte gå i normal takt. Hjärnan var plötsligt utanför min kropp och det ända jag kände var mitt eget hjärta som pumpade snabbare och snabbare.(Inte för att jag var kåt denna gång som man lätt kan tro) Det kändes som att varje människa på hela Söder stirrade på mig och när jag såg att de inte hade blicken vänd mot mig var jag säker på att de hade mig i ögonvrån och jag vågade därför inte stanna.. Jag sprang in på närmaste pub kl 13.00 på en lördag och beställde in en sexa Redbull Vodka för att få en snabb och effektiv återställare(det sämsta man kan ta ihop med Zoloft). Efter nån minut var det genast bättre och jag andades ut, min polare trodde givetvis jag var psycho(som jag iof va) och sa att jag får lugna ner mig, tio sekunder senare när vi lämnade puben fick jag en till attack och svimmade rätt ner i backen.. när jag sedan vaknade upp av en örfil från honom hjälpte han mig hem med mina skakiga ben.


Väl hemma satte jag mig o sket och då släppte faktiskt allt och det blev sedan bra..! lol!

-Ett gott tips kan vara att inte blanda Zoloft och sprit, jag hade nog tur att inget allvarligare inträffade den gången..


Tidigare inlägg om Zoloft: Zoloft eller annan antidepressiv medicin?

Inga kommentarer:

 
Myblogg.se Blogglista.se Topplista Favoritlistan.se Personligt