söndag 21 september 2008

Stureplan vs Söder

-Stureplan och ställena där omkring har tidigare alltid varit en självklarhet för mig, mer drag, fler kompisar, krogtätaste området, färre rockfolk och fler likasinnade. Genom åren har jag nog spenderat cirkus 600-800 000 sek där, låter kanske mycket men under en 6 års period med utgångar 1-3 gånger i veckan så är det kanske inte hela världen. Sjuukligt mycket pengar är det i en klumpsumma som nu med stor sannolikhet har lämnat landet och med all säkerhet min plånbok.. Men vad har jag fått för pengarna jag spenderat som nu lämnat Sveriget? ;)

-Svårt att säga vad jag fått ut om jag inte bränt pengarna på alkohol men en för mig bra sak är att jag tränat bort den blyga, töntiga och tillbakadragne jag och blivit mer den sociala, objektiva killen med självinsikt, distans och koll! :) Någonstanns där inne lider jag av någon slags "social fobi" för människor som jag tack vare år av utgångar och träning i sociala sammanhang lärt mig hantera och istället vänt det till min fördel.

Det är ju tyvärr så att i de flesta fall runt stureplan(undantag Galloways, Dubliners etc) får man inte mycket för pengarna, varken i flytande form eller i form av service. joo förresten, du får om du vill se på när 1,40 m långa Natacha P. och hennes snea sillicar plus gäng vandrar omkring mellan clubarna om man nu tycker det är spännande eller se på när nästa generation "låtsasbrats och bimbos" utvecklas till fullt utvecklade fittor :)

-Ställena på söder har kanske lite färre människor per kvm men samtidigt har de lite fler eq, du har bra mycket större chans att få utbyta en konversation med en soft tjej, kille eller bartender och större chans att hitta "en bra", snygg tjej eller kille här. Du behöver inte som kille beställa en flarra champagne för att få ett bra bord och du slipper lära känna "Vattenskallen" Oscar & co för att slippa köa för det finns knappt några köer här. Du har lika kul på en måndag som en lördag, har fler och bättre restauranger till ett lägre pris och du har defintivt chansen att få träffa fler olika typer av människor till självkostnadspris.

Stureplan: -been there, done that!

-LOL!

Mer om utgångar: Stockholm kanske bästa uteställe just nu, Underbara bar!

Inga kommentarer:

 
Myblogg.se Blogglista.se Topplista Favoritlistan.se Personligt